تبلیغات اینترنتی
استرس، باعث مرگ زودهنگام مي ‌شود
روانشناسی،داستان،...
روانشناسی،داستان،...

استرس، باعث مرگ زودهنگام مي ‌شود

يك گروه از محققان روانشناس اعلام كردند: استرس، اضطراب و فقر در اوايل زندگي مي ‌تواند باعث بروز بيماري طولاني و مرگ زودهنگام شود.

به گزارش بي ‌بي سي، تعدادي از تحقيقات نشانگر آن است كه استرس ‌هاي دوران كودكي ناشي از فقر و تجاوز به عنف مي ‌تواند باعث بروز عوارض قلبي، تورم عروق و پير‌شدن سريع سلول‌ هاي بدن شود. محققان آمريكايي مي ‌گويند: تجارب نامطلوب اوليه در زندگي انسان مي ‌تواند دوره ‌اي از بيماري طولاني مدت را در پي آورد. يك محقق انگليسي نيز مي ‌گويد: در نتيجه تحقيقات جديد شواهد بيشتري از تأثير استرس در دوران كودكي بر جسم انسان به دست آمده است.

در يكي از موارد تحقيقي محققان دانشگاه پيتسبورگ ارتباط ميان زندگي در فقر و علائم اوليه بروز عوارض قلبي در 200 نوجوان سالم را مورد بررسي قرار دادند. محققان در نتيجه ي تحقيقات خود متوجه شدند كه آن دسته از افرادي كه از خانواده‌ هاي فقير‌تر هستند داراي شريان‌ هاي سفت ‌تر و فشار خون بالاتر هستند. نتيجه 2 آزمايش ديگر نيز نشان داد كه افراد داراي خانواده فقير‌تر در بزرگسالي مي ‌توانند از نظر اجتماعي تهديد محسوب شوند و خشونت و عصبانيت بيشتري در رفتار آن ها مشاهده مي ‌شود. پروفسور كارن ماتيوز، محقق ارشد اين تحقيق مي‌ گويد: تحقيقات ديگري نيز كه در اين زمينه انجام گرفته است، حكايت از آن دارد كه استرس دوران كودكي به عوارض قلبي مي ‌انجامد.

استرس‌ هاي رواني مانند اضطراب و هيجان مي‌ توانند تغييراتي را در بدن ايجاد كنند كه منجر به برخي اختلالات در عملكرد اعضاي بدن شود، مانند تأثير روي سيستم قلبي- عروقي كه در اين مورد ثابت شده است كه اين عامل مي ‌تواند در برخي افراد در ابتلا به بيماري قلبي، افزايش كلسترول و ساير خطرات قلبي كمك كند. رابطه بين استرس و بيماري‌ هاي قلبي از مدت ‌ها



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 صفحه بعد
موضوعات
پيوندها